walk-my-shoes

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Lördag :-)

Av V - 27 april 2013 16:19

Idag är det Lördag, känns som Söndag av nån anledning. Sovit som en Sessa inatt, det händer inte så ofta. Vaknat några gånger men somnat om direkt igen.

Tvättar i tvättstugan nu, helt otroligt hur fort smutstvätts högen växer. Tvättade häromdagen men tiden räckte inte till för att tvätta alla sängkläder och Jackor. Trevligt Lördagsnöje ;-) Nädå, tycker det är helt okej att tvätta. Lite tungt bara att bära, det är ju inte så att ungarna erbjuder sig att hjälpa till direkt och gubben är iväg.

Har sån jäkla värk i kroppen nu och fotleden har svullnat upp igen, tröttsamt. Längtar till den dagen man kan få vara smärtfri....skulle faktiskt ge vad som helst bara för att få EN dag!!

Har börjat med en ny medicin, Sulfasalazin, 8:e dagen idag. Kan ta ta mellan 1-3 månader innan man ser resultat, om den fungerar på mig. Men jag är hoppfull, läst en del på nätet om andra som ätit den och det har varit mest positiva kommentarer förutom biverkningarna som en del får. Jag har inte känt av nåt mer än lite mer trötthet men så börjar man ju på låg dos och ökar efter som så nästa Fredag skall jag dubbla.

Får ta blodprover en gång i månaden för att hålla koll på Lever värdena då jag har en känslig Lever. Vanligtvis så skall man ta dem var tredje månad. Jag hoppas min Lever fixar detta för skulle de förändras så måste jag sluta och då flippar jag nog för det finns inget som fungerat hittills utav de mildare sorterna, nästa steg skulle bli Metotrexat, en cellgifts liknande medicin och dit vill jag inte. Sonen har ätit den och han slutade för att han mådde så dåligt av den. Sonen har ju samma diagnos som mig, Psoriasis atrit, en form at Reumatism. 

Nu är det ett jäkla liv här, man kan tro att man har ett gäng småungar, gap och skrik....de spelar kort och båda två är lika intensiva. Det är högljytt när det snurrar till i hela skallen när de gapar till hahaha, ja ja, de bråkar inte iallafall, tur man inte har känsliga grannar :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:-)

Av V - 5 juni 2013 17:22

Mina nya solbrillor

Av V - 8 maj 2013 18:51

Nu har jag varit duktig, det gillar vi :-) Tänkte vara smart och laga middagar så att jag slipper stå imorron och på Fredag, två var det tänkt med det blev tre....Cevapici, Mexigryta och Kalops mmmumma. När man väl är igång och stökar ner så kan ma...

Av V - 8 maj 2013 14:58

...har dagen gått sjukt fort. Gick upp tidigt och skicka Lillkillen till skolan men gick och la mig en stund till efter. Sen kom en god väninna på besök och tjöta lite. Hon hade sin lille hundvalp på 15 veckor med sig, Labbe. De är ju bara så klump...

Av V - 7 maj 2013 13:12

Idag fyller kompisen år. Grattis tjejen

Av V - 6 maj 2013 18:48

...får det allt bli idag. Ingen lust med någonting, bara slappa framför tvn tills man däckar. Imorgon ska jag försöka lägga mig i solen en stund, måste få lite färg sen träna. Tog det mesta av disken idag så imorgon blir det inte mycket till städ h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards