walk-my-shoes

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Godmorgon

Av V - 2 maj 2013 08:32

Somna sent och vakna tidigt. Så är det när mina bra sömnperioder vänder till det sämre. Som jag skrev igår, hjärnan går på spinn och ögonen står rätt ut men kroppen är trött och slö. Perioderna brukar varva med några veckor om vartannat. Är så van nu så brukar kunna leva med det men när man har de där vakenperioderna och max sover två tre timmar per natt en tid så mår man inte bra i själen. Inte ens sömnmediciner fungerar då så det känns meningslöst att ta dem då.
Livet är vad det är, med upp och nedgångar, bara att gilla läget och ta det för vad det är för lägga sig ner och dö går ju knappast, och det vill jag inte heller så klart ;-)
Nu är jag uppsatt för Utredning, se vad jag lider av. Har ju misstänkt ADHD eller någon lättare form av Manodepressivitet då jag blir väldigt hyper inom mig. Förr blev jag väldigt depressiv med men de dalarna känner jag själv att jag kan hantera på ett annat sätt. Jag går inte ner lika djupt och jag självmedicinerar inget som förut. Så dalarna känns inte lika djupa för jag vägrar gå ner mig och gör det som måste göras ändå. Däremot drar jag mig undan och känner inte ens att umgås eller prata med folk. När jag är hyper sover jag knappt nåt, är igång från tidig morgon till sena kvällen, umgås eller pratar med folk i telefon hela tiden. Märker det själv så tydligt.
Jag har fått förklarat för mig att om man går med en odiagnostiserad ADHD så kan man utveckla en form av Manodepressivitet och det skulle kunna stämma bra in på mig och mitt beteende. Oavsett så skall det bli skönt att få utredningen gjort så att man vet, har man nåt eller har man inte, hursom så blir det lättare att veta om och varför man är som man är. Kan ju lika gärna vara en depression som kommer och går. Har man väl haft det en gång så kommer de och går lättare, kan ju lätt tolkas som något annat så svar vill jag ha oavsett vad de visar i slutändan. Skulle ta ett par veckor att få en tid, var inte så långa väntetider dit jag skall så det känns väldigt bra :-)
Var uppe innan maken idag och fick sagt hejdå innan han skulle iväg. Nu ligger jag i sängen igen, vaken givetvis, annars hade jag ju inte kunnat skriva. Hade tyckt det varit skönt att fått sova några timmar till för kroppen är kass men det är nog omöjligt. Höjde medicinen idag, dubbla, så nu på morgonen var första dosen sen ska nästa tas ikväll. Man kan bli trött av den så vem vet, kanske det hjälper en sova lite mer om nätterna, inte ofta en biverkning gör en glad, likadant med att man kan tappa matlusten av den med, jag önskar mig den hur sjukt det än låter. Då går jag ju ner i vikt för jag äter mindre, har ju nästan börjat hetsäta dygnet runt och det har satt sig som ett smäck på kroppen. Usch! Ogilla :-/ Nä, nu ska jag börja städa. Går ju inte att ligga här och glo.
Ha're <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:-)

Av V - 5 juni 2013 17:22

Mina nya solbrillor

Av V - 8 maj 2013 18:51

Nu har jag varit duktig, det gillar vi :-) Tänkte vara smart och laga middagar så att jag slipper stå imorron och på Fredag, två var det tänkt med det blev tre....Cevapici, Mexigryta och Kalops mmmumma. När man väl är igång och stökar ner så kan ma...

Av V - 8 maj 2013 14:58

...har dagen gått sjukt fort. Gick upp tidigt och skicka Lillkillen till skolan men gick och la mig en stund till efter. Sen kom en god väninna på besök och tjöta lite. Hon hade sin lille hundvalp på 15 veckor med sig, Labbe. De är ju bara så klump...

Av V - 7 maj 2013 13:12

Idag fyller kompisen år. Grattis tjejen

Av V - 6 maj 2013 18:48

...får det allt bli idag. Ingen lust med någonting, bara slappa framför tvn tills man däckar. Imorgon ska jag försöka lägga mig i solen en stund, måste få lite färg sen träna. Tog det mesta av disken idag så imorgon blir det inte mycket till städ h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards