walk-my-shoes

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Sonens födelsedag och vår bröllopsdag

Av V - 29 april 2013 12:29

Igår var en intensiv dag från morgon till kväll. Yngsta sonen fyllde 14år och vi hade vår 1åriga bröllopsdag :-)

Vi gick upp ganska tidigt och åkte till stan för att köpa en Kaffrbryggare. Vi kom ganska tidigt så vi slapp en massa folk,  var ju lönehelg och då brukar det vara packat i Nordstan och det var inget vi kände för. Blev att vi åkte förbi en Blomsteraffär med och köpte oss lite nya blommor till fönstren, vi hade inte så många att skryta med så de behövdes, blev jättefint. Blev en bukett med morkrosa Rosor till köksbordet med, så vackert!

Väl hemma var det städning och bak på schemat för vid 15 tiden kom gästerna, min Mamma med gubbe och lillebror och Farsan med gumma. Det blev ganska trevligt, de är ju ganska lättsamma allihopa :-)

När de sista gått så gjorde Jag och Maken i ordning oss för att åka iväg och äta middag ihop. Grilltallrik med Oxfile, Fläskfile och Kyckling med wokade grönsaker, klyftpotatis, bearneise och tryffelsås, såååååå äckligt GOTT!! 

Blev ett par glas att skåla med sen var vi nöjda och gick hem och la oss runt 22, iallafall gubben, själv satt jag uppe nån timme till.

Man borde egentligen unna sig som par att gå ut och äta lite då och då. Likaväl som man handlar hem en massa godis och skit och ligger framför tvn och möla så kan man lägga lite till och istället gå ut och göra nåt tillsammans. Det är vi väldigt dåliga på, skyller alltid på att vi inte har råd, det är ju visserligen sant, vi har inte massa pengar MEN mn behöver ju inte äta dyrt för att man går ut, "bara" en Pizza är ju också mat. Tycker inte det handlar så mycket om vad det kostar eller vad man äter utan ATT man gör nåt tillsammans utanför ens fyra väggar.

Det är mysigt!! Meeeer av sånt har vi bestämt :-)

Vi har ju bara varit gifta i 1år tillsammans i 2, tanken är ju att det skall hålla livet ut och då tror jag att det är viktigt att man gör lite roliga saker tillsammans istället för att gå på varann hemma som vardagen oftast består av.

Jag tror iallafall på det :-)

Näpp, nu skall jag greja lite här hemma, passa på när man kan och har lust. Vid 17 skall jag till Tandläkaren och det känns mindre bra men skall man vara fin får man lida pin ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:-)

Av V - 5 juni 2013 17:22

Mina nya solbrillor

Av V - 8 maj 2013 18:51

Nu har jag varit duktig, det gillar vi :-) Tänkte vara smart och laga middagar så att jag slipper stå imorron och på Fredag, två var det tänkt med det blev tre....Cevapici, Mexigryta och Kalops mmmumma. När man väl är igång och stökar ner så kan ma...

Av V - 8 maj 2013 14:58

...har dagen gått sjukt fort. Gick upp tidigt och skicka Lillkillen till skolan men gick och la mig en stund till efter. Sen kom en god väninna på besök och tjöta lite. Hon hade sin lille hundvalp på 15 veckor med sig, Labbe. De är ju bara så klump...

Av V - 7 maj 2013 13:12

Idag fyller kompisen år. Grattis tjejen

Av V - 6 maj 2013 18:48

...får det allt bli idag. Ingen lust med någonting, bara slappa framför tvn tills man däckar. Imorgon ska jag försöka lägga mig i solen en stund, måste få lite färg sen träna. Tog det mesta av disken idag så imorgon blir det inte mycket till städ h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards